Rondje Kaap

3-12

semi-overcast

Na een onrustige nacht moeten we zelf ons 'inclusief' ontbijtje klaarmaken, geroosterde broodjes met jam... Er is gisteravond iets toch niet helemaal goed gevallen, want ik heb wat last van mijn darmen. Vandaag gaan we een rondje Kaap doen en komen langs alle mooie plekjes, Muizenberg, Kalkbay, Vishoek, Simon's Town, hier hebben we een heerlijk vissoepje gegeten, met een lekker wijntje erbij. Ook bezochten we een museum over de ontwikkelingen van Simon's Town, vernoemd naar Simon van der Stel. Een Nederlander die daar een haven heeft gemaakt voor de navy. Ook hebben we daar pinguïns gezien, grappige beesten. Bij Capepoint zijn we weer een stukje omhoog gelopen naar de vuurtoren. Helaas was er weer teveel bewolking om iets te zien. We hebben even wat rond gehangen in de souveniersshop. Toen we weer buiten kwamen, was de mist opeens opgetrokken en konden we genieten van prachtige uitzichten op de baai. Kaap de Goede Hoop is het meest zuid-westelijke puntje van Zuid Afrika. Via de prachtige kustweg met vele oohhhh momenten komen we in Campsbay. Hier vertoeft de Yetset van over de hele wereld. Ik begrijp waarom, het is echt een prachtige plaats met zicht op de Table Mountain en sunset in zee. Nog een klein uurtje dan gaat de zon onder. de lucht is nu al mooi. Hier nemen we op een terrasje aan zee een heerlijke cocktail. Ik heb er een met o.a. kokos en pindakaas! heel bijzonder. Ook de paella is erg goed en lekker pittig. Zo langs de palmbomen is de sunset geweldig! Kortom: dit was weer een heel mooi stukje Zuid Afrika. Terug naar onze lodge zullen we niet veel last hebben van het verkeer, dat wordt na 22.00 uur wel anders. Dan is het concert van Lady Gaga afgelopen. We drinken nog een biertje aan de overkant en slapen voor het laatst deze vakantie in Zuid Afrika. Morgen kijken of table Mountain geen tafelkleedje heeft.... En gaan we Cape Town zelf nog even in. Eind van de middag zullen we ons melden op het vliegveld, want met de nachtvlucht vliegen we terug naar Amsterdam. Vol met indrukken en schitterende foto's.

Geplaatst door Olga Commandeur 22:53 Gearchiveerd in Zuid-Afrika

Deze blog bericht is nu gesloten voor reacties van niet-leden van Travellerspoint. Je kan nog wel een reactie achter laten als je lid bent van Travellerspoint.